Heeft u recht op kwijtschelding van de huurverhoging?
Lees online  |  Afmelden
Vidomes Nieuwsbrief nummer 1 | 28 maart 2017

Column Klaas Franken
Zo werken wij aan duurzaamheid

Vidomes spant zich niet alleen in voor betaalbare woningen en goed wonen voor kwetsbare groepen, maar ook voor duurzaamheid. Dat is goed voor het milieu. En het helpt energie en dus geld te besparen. Bestuurder Klaas Franken vertelt hoe Vidomes en alle medewerkers een bijdrage leveren aan duurzaamheid. Daarbij kijkt hij ook naar hoe duurzaam hij zelf is. Want een beter milieu begint tenslotte bij jezelf.
 
Lees meer

Huuraanpassing op 1 juli: betaalt u straks meer of minder?
Bij Vidomes hebben we het niet meer over de jaarlijkse huurverhoging, maar over de jaarlijkse huuraanpassing. Want sommige huren gaan omhoog, sommige omlaag. Ook kunnen huurders met een laag inkomen, die nu al een hoge huur betalen, kwijtschelding van de huurverhoging aanvragen. Vóór 1 mei krijgt u een brief met wat er voor uw situatie geldt. We zetten nu alvast de belangrijkste aanpassingen op een rij.
 
» Lees meer
Nieuwe huurvoorwaarden per 1 april 2017
Vidomes gaat graag met haar tijd mee. Daarom passen we per 1 april 2017 onze huurvoorwaarden aan. We omschrijven alle ‘spelregels’ straks niet alleen duidelijker, maar houden ook rekening met nieuwe ontwikkelingen, zoals overlast door hennepteelt en illegale verhuur via Airbnb en Wimdu. De vernieuwde algemene huurvoorwaarden gelden alleen voor overeenkomsten die we na 1 april 2017 met nieuwe huurders afsluiten.
» Lees meer
Wat kunt u van uw complexbeheerder verwachten?
Een aantal bewonerscommissies en huurders heeft Vidomes gevraagd wat ze nu precies van een complexbeheerder mogen verwachten. Graag lichten we dit toe. Kort gezegd heeft de complexbeheerder twee belangrijke taken. Zo zorgt hij er samen met de bewoners voor dat het complex schoon, heel en veilig is. Ook maakt hij contact met huurders die het moeilijk hebben en brengt ze in contact met hulpverleners. Wat betekent dit nu in de praktijk?
» Lees meer
Huur betalen? Dat kan nu ook met iDEAL!
Vidomes-huurders kunnen de huur nu ook digitaal via iDEAL betalen. Ideaal als u bijvoorbeeld nog met acceptgiro betaalt, want daar stoppen we op1 juli mee. Betaalt u via automatische incasso? Dat is nog steeds de beste keus, want zo betaalt u altijd op tijd. We hebben alle betaalmogelijkheden voor u op een rij gezet.
» Lees meer
Een nieuwe site: zo zijn we u straks nog beter van dienst
Snel een antwoord vinden op uw vraag? Even het woningaanbod bekijken? Of direct een reparatieverzoek doorgeven? Vidomes bouwt aan een nieuwe site die duidelijker is, makkelijker in gebruik en leesbaar op alle apparaten van pc tot smartphone. Voor de zomer gaat de site live. Tot die tijd gaan we de site uitvoering testen. Test u met ons mee?
» Lees meer
Afrekening service- en stookkosten dit jaar uiterlijk 1 juli
U bent van ons gewend dat u meestal voor 1 mei de afrekening warmtelevering en servicekosten ontvangt. Voorheen bekend als afrekening 'stook- en servicekosten'. Dit jaar ontvangt u deze afrekening misschien iets later, maar uiterlijk voor 1 juli. Deze vertraging heeft te maken met de invoering van een nieuw systeem bij Vidomes. Heeft u hier vragen over? Neemt u dan gerust contact met ons op.
Werk in uitvoering
Debussyflat Rodenbuurt Velthuijsenlaan en Duyvendijklaan Palenstein
@vidomesKCC
 
facebook.com/vidomes
 
06 - 13 27 59 72
www.vidomes.nl
088 – 845 66 00
 
 
 
Mijn gegevens
Aanmelden
Afmelden
 
 
Reageren naar aanleiding van deze nieuwsbrief? vidomesnieuwsbrief@vidomes.nl
Contactgegevens van bewonerscommissies en de Huurdersraad